Komunikat Przewodniczącego Rady Gminy Domaradz dotyczący przedstawienia przez Wójta Gminy Domaradz ,,Raportu o stanie gminy Domaradz za rok 2023” oraz zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad w/w raportem

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
12 czerwca 2024

herbZgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz.609) Wójt Gminy Domaradz zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Gminy Domaradz „Raport o stanie gminy Domaradz za rok 2023”.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, strategii oraz uchwał rady gminy.  „Raport o stanie gminy Domaradz za rok 2023” został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.domaradz.pl/Raporty_o_stanie_gminy      

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi. Nad przedstawionym przez Wójta raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni.

W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy.  Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym., na który zwołana została sesja tj. do dnia 21 czerwca 2024r. podczas, której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy, Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania.          

W związku z powyższym chcę poinformować, iż na najbliższej sesji Rady Gminy Domaradz, która odbędzie się w dniu 24 czerwca 2024 roku o godz. 10.00 w Urzędzie Gminy Domaradz.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja tj. do dnia 21 czerwca 2024r.

Zgłoszenia będą przyjmowane w sekretariacie Urzędu Gminy w Domaradzu w godzinach pracy. Wzór zgłoszenia do pobrania poniżej lub w pokoju nr 8 w Urzędzie Gminy w Domaradzu.

 

       Przewodniczący Rady Gminy

         Dariusz Dudek

Autor: Dorota Mendyka

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2024-06-12
Data publikacji:2024-06-12
Osoba sporządzająca dokument:Dorota Mendyka
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:247