GMINA DOMARADZ

Komunikat Przewodniczącego Rady Gminy Domaradz dotyczący przedstawienia przez Wójta Gminy Domaradz ,,Raportu o stanie gminy Domaradz za rok 2024” oraz zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad w/w raportem

3 czerwca 2025

herbZgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) Wójt Gminy Domaradz zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Gminy Domaradz „Raport o stanie gminy Domaradz za rok 2024”. Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, strategii oraz uchwał rady gminy.

 „Raport o stanie gminy Domaradz za rok 2024” został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.domaradz.pl/Raporty_o_stanie_gminy      

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi. Nad przedstawionym przez Wójta raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni.

W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy.  Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym., na który zwołana została sesja tj. do dnia 17 czerwca 2025r. podczas, której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy, Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania.          

W związku z powyższym chcę poinformować, iż na najbliższej sesji Rady Gminy Domaradz, która odbędzie się w dniu 17 czerwca 2025 roku o godz. 13.00 w Urzędzie Gminy Domaradz.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została           sesja tj. do dnia 16 czerwca 2025r.

Zgłoszenia będą przyjmowane w sekretariacie Urzędu Gminy w Domaradzu w godzinach pracy. Wzór zgłoszenia do pobrania poniżej lub w pokoju nr 8 w Urzędzie Gminy w Domaradzu.

 

       Przewodniczący Rady Gminy

         Dariusz Dudek

               

Autor: Dorota Mendyka

Pliki do pobrania

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2025-06-03
Data publikacji:2025-06-03
Osoba sporządzająca dokument:Dorota Mendyka
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:69