W okresie wakacyjnym Rada Gminy obradowała podczas trzech sesji.
Podjęte zostały uchwały w sprawie :
- zmian w budżecie gminy na rok bieżący,
- przystąpienia do zmiany w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Gminy dla terenów oznaczonych symbolem 13 PSB położonych w Domaradzu oraz dla terenów oznaczonych symbolem R położonych na terenie gminy,
-zasad dokonywania przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Domaradzu zakupu lub przyjęcia aparatury i sprzętu medycznego oraz zbycia, wydzierżawiania lub wynajęcia majątku trwałego,
- zmiany uchwały własnej dotyczącej ustalenia diet dla radnych, członków komisji spoza Rady Gminy, Zastępcy Wójta oraz członków Zarządu Gminy,
- wyrażenia zgody na rozpoczęcie inwestycji p.n. „Oświetlenie dróg publicznych w Baryczy” i „Oświetlenie dróg publicznych w Domaradzu”,
- wyrażenia zgody na podjęcie działań zmierzających do adaptacji budynku Filii Szkoły Podstawowej Nr 1 w Domaradzu na Dom Pomocy Społecznej,
- przyjęcia informacji Zarządu Gminy o przebiegu wykonania budżetu gminy za I-wsze półrocze,
-odwołanie Pani Marii Bober z funkcji zastępcy kierownika USC,
- ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagradzania, a także wysokość, szczegółowych zasad przyznawania
i wypłacania dodatku mieszkaniowego,
- ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz ustalenia wartości jednego punktu dla pracowników: Zespołu Obsługi Szkół, Gimnazjów i Szkół Podstawowych nie będących nauczycielami,
- zmiany uchwały własnej dotyczącej zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
- zmiany zasad udzielania i rozmiaru zniżek obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć dla dyrektorów szkół na terenie gminy.
Radni zapoznali się z informacjami dotyczącymi działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Domaradzu. Dokonali oceny funkcjonowania placówek oświatowych oraz stanu bezpieczeństwa publicznego w gminie.
Zarząd Gminy w okresie od maja do sierpnia odbył 9 posiedzeń.
Tematyka posiedzeń dotyczyła :
- oceny działalności jednostek organizacyjnych gminy: Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej, Gminnego Ośrodka Pomocy społecznej, Gminnego Ośrodka Kultury, Szkół ,
- przygotowania projektów uchwał Rady Gminy
- określenia sposobu realizacji uchwał i wniosków Rady Gminy,
- bieżącej działalności.
Podjęte uchwały dotyczyły :
- zatwierdzenia arkuszy organizacji gimnazjów oraz szkół podstawowych,
- wyrażenia zgody na wykonanie przy-łączy energetycznych linii napowietrznej oraz linii telefonicznej nad drogami gminnymi, przeprowadzenie przez drogi gminne przyłącza wodociągowego, gazowego, teletechnicznego kabla doziemnego
- zmian budżetu gminy,
- udzielenia pełnomocnictwa,
- oceny pracy Dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 1 w Golcowej,
- powołania komisji do kontroli użytków rolnych na których zaprzestano produkcji rolnej,
- informacji o przebiegu realizacji budżetu gminy w roku bieżącym,
- pełnienia obowiązków kierowniczych w Szkole Podstawowej Nr 1 w Golcowej.
/B. Pilch/
|